شروع تولید مستمر و صادرات پترو کیمیای ابن سینا، پتروشیمی بخش خصوصی

پتروکیمیای ابن سینا به تشویق مدیران پتروشیمی در جذب سرمایه های بخش خصوصی و با همراهی گروهی از متخصصین و سرمایه گذاران با ترکیب سهامداران حقیقی و حقوقی که سال ها در فعالیت های ساخت واحد های صنعتی و تجاری در تامین نیازهای کشور فعال بوده اند، بنیان گذاری شده است.

ابن سینا برای تولید محصولات پایین دستی با ارزش بالا چون نرمال بوتان، ایزوبوتان، انیدرید مالئیک، بوتان دی ال و پلی بوتیلن ترفتالات از بوتان، برای جلوگیری از خام فروشی، تامین نیاز های داخلی کشور و صادرات و ارز آوری در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در فاز ۲ منطقه اقتصادی ویژه پتروشیمی تاسیس شده است. مشکلات اقتصادی دولت در تخصیص منابع مالی از محل صندوق ذخیره ارزی، انصراف سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی خارجی به دلیل تحریم ها، موانع جدی برای این پروژه ملی بوده اند که با جذب سرمایه های بخش خصوصی، فاز اول پروژه با تلاش همکاران سخت کوش در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری آزمایشی رسید.

با رفع مشکلات ناشی از محدودیت های ناشی از کرونا و تشدید تحریم ها و کارشکنی های برخی سازمان ها، در نهایت مشکلات مالی شرکت از طریق افزایش سرمایه و مسائل فنی با تلاش متخصصان پرتلاش شرکت مرتفع و تولید مستمر محصول از بهمن ماه امسال آغاز شده و پیش بینی می شود با تکمیل راه اندازی بخش های باقیمانده در چند ماه آتی، واحد به ظرفیت اسمی خود در فاز ۱ رسیده و همزمان اقدامات مهندسی و اجرایی فاز ۲ برای تکمیل زنجیره ارزش در جریان است.

مدیران ابن سینا امیدوارند حاصل فداکاری های انجام شده مجموعه، از سهامداران تا مدیران و کارکنان واحد، ضمن بی نیاز کردن کشور از واردات و ایجاد اشتغال پایدار، در خدمت متنوع و گسترده تر کردن بازارهای صادراتی صنعت پتروشیمی کشور باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *